Beskrajna milost

Pročitajte: Poslanica Rimljanima 7:14-25
14 Znamo naime da je zakon duhovan; a ja sam tjelesan, prodan pod grijeh. 15 Doista ne znam što činim, jer ne činim ono što hoću, nego ono što mrzim. 16 Ako li činim ono što ne ću, slažem se sa Zakonom: dobar je. 17 A to ne činim više ja, nego grijeh koji prebiva u meni. 18 Znam naime da dobro ne prebiva u meni, to jest u mojemu tijelu. Jer dobro htjeti jest u mojoj moći, ali nije i činiti ga. 19 Jer dobro koje hoću ne činim nego zlo koje ne ću, to činim. 20 A kad činim ono što ne ću, zapravo to ne činim ja, nego grijeh koji prebiva u meni. 21 Nalazim dakle ovaj zakon: kad hoću dobro činiti, u meni je zlo. 22 Jer imam radost u Božjemu Zakonu po unutrašnjem čovjeku, 23 ali vidim drugi zakon u svojim udovima koji se protivi zakonu mojega uma i zarobljava me zakonom grijeha koji je u mojim udovima. 24 Ja, nesretni čovjek! Tko će me izbaviti od ovog smrtnog tijela? 25 Hvala Bogu po Isusu Kristu, Gospodinu našemu! Tako dakle ja sâm umom služim Božjem zakonu, a tijelom zakonu grijeha.

Hvala Bogu po Isusu Kristu, Gospodinu našemu!

Rimljanima 7:25

»TIJELOM grozničav, umom poremećen – grješan, podao, kušan. Izgubljen, običan dan, rijetko kad sam vidio gori. Gospode, oprosti.« Tako je zapisao John Newton u svom dnevniku 2. rujna 1767. Piscu pjesme Beskrajna milost i važnoj osobi kad je riječ o ukidanju trgovine robljem, koju je nekoć podržavao, Newtonu nisu bile strane duhovne borbe.

Iako živimo stotinama godina poslije, i mi se možemo osjećati rastrgani između grješne naravi i želje da ugodimo Bogu. Ipak, Newton je ustrajao i četiri mjeseca poslije zahvalio je Bogu za »milost, zdravlje, mir i obilje«.

Apostol Pavao također se našao rastrganim između činjenja onoga što je ispravno i onoga što je zlo. U svojoj poslanici Rimljanima objašnjava da je to dio zakona grijeha koji vodi rat protiv naših duša. Njegov očaj nam je blizak: »Jer dobro koje hoću ne činim nego zlo koje ne ću, to činim« (r. 19). Zakon nas upućuje na ono što nije u redu, ali nas može ostaviti u dvojbi kako to promijeniti.

Očaj nad našim unutarnjim mukama, na sreću, nije kraj priče. U Bogu možemo naći nadu za beznadne; oslobođenje za zarobljenike grijeha (r. 23). Ili kako to Pavao kaže: »Hvala Bogu! Učinio je to Isus Krist, naš Gospodin!« (r. 25, Knjiga o Kristu, Novi zavjet živim riječima). Zaista beskrajna milost!

– Adrian Smith

»Sad slavim milost beskrajnu, što grješnog spasi me. Izgubljen lutah, nađen sam; slijep bijah, vidim gle.«