Dobra nevolja

Pročitajte: Evanđelje po Mateju 12:9-14
9 Odatle otiđe dalje i dođe u njihovu sinagogu. 10 Tu je bio čovjek s usahnulom rukom. Zapitaše ga: »Smije li se u subotu liječiti?« Tražili su, naime, kakav razlog kako bi ga optužili. 11 On im odvrati: »Ako jednome od vas u subotu upadne njegova jedina ovca u jamu, ne će li je on prihvatiti i izvaditi? 12 A koliko je vredniji čovjek od ovce? Dakle, smije se u subotu dobro činiti.« 13 Tada reče čovjeku: »Pruži svoju ruku!« On je pruži, i postade opet zdrava kao druga. 14 A farizeji izađoše te stanu razmišljati kako bi ga mogli uništiti.

 

A koliko je vredniji čovjek od ovce?

Matej 12:12

JEDNOGA dana srednjoškolka je primijetila da si njezina prijateljica iz razreda malom britvicom nanosi rane na ruku. Želeći učiniti što je ispravno, uzela joj je britvicu i bacila ju. Začudo, umjesto pohvale, na deset je dana izbačena iz škole. Zašto? Nakratko je kod sebe imala britvicu što nije dopušteno u školi. Kad su ju upitali bi li to ponovila, odgovorila je: »Čak i ako bih upala u nevolju,… učinila bih to opet.« Baš kao što je tu djevojku to što je učinila nešto dobro uvuklo u nevolje (njezino isključenje je poslije poništeno), Isusovo dobro djelo prouzročilo je sukob s vjerskim vođama.

Farizeji su protumačili Isusovo ozdravljenje čovjeka s »usahlom rukom« kao kršenje njihovih pravila. Krist im je rekao da ako se Božji narod smije u subotu pobrinuti za životinju u nevolji, sigurno smije pomoći čovjeku (r. 12). Budući da je Isus Gospodar subote, mogao je odrediti što je dopušteno, a što nije (r. 6-8). Iako je znao da će to razljutiti vjerske vođe, učinio je da čovjekova ruka ozdravi, da bude »kao druga« (r. 13,14).

I danas Kristovi sljedbenici mogu upasti u ‘dobru nevolju’ čineći ono što proslavlja Boga, ali možda ljuti neke ljude. No, činimo li to kako nas Bog vodi, oponašamo Isusa i otkrivamo da su ljudi važniji od pravila i obreda.

– Marvin Williams

Odbacimo sve što nas sprječava da volimo druge.